KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

הוספת תוכן לאתר

על הוספת תוכן לאתר – מתי, כמה ואיך נדרש לבצעו ?

בעולם האינטרנט של היום התוכן הוא הכוכב הבלתי מעורער של האתרים השונים – גולשים מחפשים תוכן, שופטים אתרים על פי תוכן, וכשם שלא מסתכלים על הקנקן אלא על מה שבתוכו, כך התוכן הוא הגורם הרלוונטי ביותר עבור גולשים בעת התרשמותם מאתר כלשהו. ביכולתו של תוכן איכותי להבטיח לגולשים, כי מי שעומד מאחורי האתר הוא אדם מקצועי ורציני, ועל ידי כך להעלות את האמון והביטחון של הגולשים באתר.

 

הפרמטרים המגדירים את איכותו של תוכן לאתר

  1. 1. אינפורמטיביות – התוכן מעניק ערך מיידי לקוראו, עונה על שאלותיו של הקורא ומספק לו את המידע הדרוש לו.
  2.  
  3. 2. חדשותיות – תוכן העונה על הצורך של קוראים להתעדכן אודות חידושים ושינויים בתחומים בהם עוסק האתר, המהווים את תחומי העניין שלהם.
  4.  
  5. 3. יסודיות – תוכן יסודי יקלע לטעמם של גולשים רבים, שכל אחד ימצא בו את המענה המתאים לצרכיו.
  6.  
  7. 4. אמינות – התוכן חייב להיות אמין, מבוסס ובלתי משוחד.
  8.  
  9. 5. ייחודיות – תוכן מעניין הוא תוכן ייחודי שהגולש טרם נחשף אליו במקומות אחרים. בעת יצירת תוכן ייחודי ייווצר בידול בין האתר לבין אתרים מתחרים אחרים, יביא לאהדת הגולשים, ואף להפצה של התוכן במדיות אחרות (מי אמר "לייק" ב facebook ולא קיבל ?...)

 

כיצד ניתן למדוד את מידת האיכות של תוכן ?

הבעיה המרכזית היא כמובן שתוכן איכותי הוא נתון סובייקטיבי התלוי בעיניו של הקורא אותו. הדרך היחידה להעריך את איכותו של התוכן ומידת הרלוונטיות שלו, היא באמצעות מדידה של זמן השהיה של הגולש באתר, או במילים אחרות – ככל שזמן השהיה מתארך, הרי שהגולש מוצא את מבוקשו ואינו רואה צורך להמשיך ולחפש תוכן שיתאים יותר לצרכיו באתרים אחרים.

שמירה על תוכן איכותי באתר דורשת בדיקה עיתית של הרלוונטיות והעדכניות שלו, לפיכך, מנהל או כותב התוכן של האתר נדרש לעבור עליו אחת לתקופה, ולבדוק האם התוכן עדיין רלוונטי לקוראיו, מחדש, בעל ערכיות, וכמו כן ליצור את רשימת החוסרים והעדכונים הנדרשים בתוכן. יש לזכור כי מנועי החיפוש מעדיפים דפים מעודכנים. לפיכך, בעת עדכון מאמרים או תכנים באתר, יתעדכן תאריך הגישה אליו, הדף יאונדקס בשנית ויזכה לדירוג גבוה יותר בתחום קידום אתרים לנוכח העדכון שבוצע.

 

על הדרכים להוספת תוכן לאתר

  1. 1. מאמרים – מאמרים הם דרך מצוינת להוספת תוכן לאתר וביצוע קידום אתרים אפקטיבי. מאמרים אלה פונים למבקרים באתר, מספקים להם תוכן איכותי אודות נושא האתר ונושאים נלווים, ומדגישים ביטויי מפתח, המשמשים לביצוע קידום אתרים ודירוג גבוה יותר של האתר במנועי החיפוש.
  2.  
  3. 2. בנוסף למאמרים ניתן לפרסם מדריכים, סקירות של מוצרים או שירותים הקשורים לתחום העיסוק של האתר, ראיונות עם מומחים בתעשייה, וכל תוכן בעל ערך מוסף לגולשי ולקוראי האתר.
  4.  
  5. 3. בלוגים – מנועי החיפוש אוהבים אתרים המכילים בלוגים, ורצוי כאלה שאף מתקשרים עם בלוגים של אתרים אחרים, ומקשרים אליהם. נושא זה קשור לגלישה החברתית המקודמת בצורה משמעותית על ידי גוגל, לפיכך אתרים המכילים בלוגים זוכים בדרך כלל לדירוג גבוה על פני אתרים אחרים.
  6.  
  7. 4. פורומים – פורומים באתר מבטיחים תנועת גולשים, תקשורת בין האתר והמבקרים בו, וכן הוספה לעיתים קרובות של תוכן חדש – בדיוק כמו שמנועי החיפוש אוהבים.
  8.  
  9. 5. שאלות ותשובות של מומחים – גם דפים אלה יכולים להתעדכן תדירות, כך שהתוכן שיופיע בהם יהיה אפקטיבי, ממוקד ומקצועי.
  10.  
  11. 6. תמונות – ידוע כבר כי טוב מראה עיניים, וכי תמונה אחת שווה אלף מילים – לפיכך הוספת תמונות של מוצרים, פרויקטים ולקוחות מרוצים תעלה מאוד את האפקטיביות של האתר ושל התוכן המלווה את התמונות האלה.
« יצירת תוכן לאתר קישורים פנימיים או ניווט באתר »