KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

מטה טאגים

כל התוכן בטאג קטן אחד – על שכתוב ועריכה של מטה טאגים כחלק מקידום אתרים

על מנת לקיים קידום אתרים אפקטיבי, דנו כבר בצורך לקיים אופטימיזציה לדפי האתר ולשינוי שלהם, על מנת שיכילו את המידע הדרוש לגוגל בעת ניתוח האתר וקביעת הדירוג שלו. בין הרכיבים הניתנים לשינוי ואופטימיזציה באתר, רכיב המטה טאג הוא המשפיע ביותר, ויש להשקיע בו מחשבה רבה על אף שהוא פשוט לתיקון וכמות הפרמטרים שבו מועטה.

מטה טאגים הם שורות קוד הממוקמות בשורת הכותרת של הדף (בין ה HEAD ו ה – \HEAD), ומטרתם לספק הנחיות למנועי החיפוש הסורקים את הדף לגבי אופן ההתייחסות הנדרש לדף. הגולשים אינם רואים את המטה טאגים הכלולים באתר, אולם הם בהחלט נחשפים אליהם דרך מנועי החיפוש כפי שנציג בהמשך.

 

איזה מידע ניתן לכלול במטה טאגים ?

שלושת הפרמטרים החשובים ביותר הנכללים במטה טאגים הם תיאור האתר, מילות המפתח והנחיות לרובוט (העכביש) הסורק את הדף מטעם מנועי החיפוש :

  1. 1. תקציר התוכן של האתר (Meta Tag description) – טקסט זה ישמש את מנוע החיפוש באינדוקס האתר, וניתוחו על מנת לקבוע את דירוג האתר במנועי החיפוש (ראו הרחבה בהמשך).
  2.  
  3. 2. מילות מפתח זהות ונרדפות למילות המפתח המופיעות באתר.
  4.  
  5. 3. כתיבת כלל מילות המפתח וביטויי המפתח המתאימים לאתר.
  6.  
  7. 4. ציון שפת המשתמש בה כתוב האתר (עברית, אנגלית, שפה זרה אחרת).
  8.  
  9. 5. תאריך העדכון של האתר – נתון זה ישמש את מנוע החיפוש בקביעת התאריך בו עודכן האתר לאחרונה.
  10.  
  11. 6. הנחיות לרובוט הסורק את האתר כיצד להתייחס אליו (האם לאנדקס אותו, והאם לעקוב אחר לינקים המופיעים בו).

כפי שנאמר לעיל, גוגל מייחס חשיבות עצומה למטה טאגים, אותם הוא בודק באמצעות Google Webmaster Tool, כך שאם אחד הפרמטרים הנדרשים להופעה במטה טאג (כותרת, תיאור, מילות מפתח) חסר, משוכפל או קצר מדי – גוגל מתריע על כך.

 

מהו Meta Tag Description ומה חשיבותו בנושא קידום אתרים ?

פרמטר תיאור הדף המופיע במטה טאג, הוא בעל פונקציה מרכזית בעת שגוגל מנתח את האתר, ועל פיו ניתן ציון הרלוונטיות לאתר כולו. המטה טאג קובע את תיאור האתר, שהוא הטקסט המופיע מתחת לשם האתר הנדון בתוצאות החיפוש, לפיכך ניתן לכלול בו טקסט שיווקי לדוגמא, שיניע אנשים להקיש על הקישור ולהגיע לאתר עצמו. במידה ובדף עצמו לא מופיע הטאג הזה, ינסה מנוע החיפוש להרכיב בעצמו את הטקסט המתאר את האתר, אולם במרבית המקרים לא יצליח לעשות זאת בצורה נאותה. מסיבה זו בלבד ניתן להבין את החשיבות העצומה שיש לתיאור הדף.

מומחי קידום אתרים טוענים כי האורך המתאים לתיאור האתר הוא 13 מילים ולא יותר מזה, זאת בעיקר לנוכח העובדה כי מנוע החיפוש עשוי לקצץ בטקסט בעת הצגתו בתוצאות החיפוש, כך שאם כתבתם טקסט ארוך יותר – הקיצוץ שלו עשוי להפוך אותו ללא רלוונטי ללחיצה. לפיכך,אם הצלחתם לתאר את האתר ב-13 מילים או פחות מכך – אתם בדרך הנכונה. אם התיאור שלכם ארוך יותר – חשבו כיצד תוכלו לקצר אותו.

 

מטה טאגים – טיפים לשימוש נכון

  1. 1. חשוב שלא לעשות שימוש באותם מטה טאגים בכל דפי האתר, שאז הם יתחרו ביניהם על הדירוג של גוגל. לכל דף נדרש לכתוב מטה טאג שונה במאפייניו ובתוכנו.
  2.  
  3. 2. ישנם בוני אתרים המסתפקים בהכנסה של מילות מפתח למטה טאגים, ואינם כוללים אותם כלל בטקסט של האתר עצמו. מדובר בטעות חמורה – על מנת שהאתר יקודם בצורה נאותה, הטקסטים שבו חייבים לכלול את ביטויי המפתח המקודמים, בנוסף על כתיבתם במטה טאג של הדפים עצמם.
« בחירת ביטויי מפתח יצירת תוכן לאתר »