KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

אופטימיזציה או SEO

SEO או אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש

אחת הפעילויות החשובות ביותר בעת קידום אתרים, היא ביצוע אופטימיזציה של האתר, או במילים אחרות – כיצד להפוך את האתר לקריא, ולגרום לו "לדבר" בשפה שמנועי החיפוש מבינים, כך שבעת שלקוחות מחפשים את הנושא שהאתר עוסק בו, יופיע האתר גבוה ככל האפשר ברשימת התוצאות. במילים אחרות – האופטימיזציה מסייעת למנוע החיפוש לזהות, להבין ולקטלג את האתר ואת חשיבותו בשפה המובנת לו, ובכך לשפר את מיקומו ברשימת התוצאות.

אופטימיזציה של אתרי חיפוש היא תחום מקצועי חדש, שהתפתח עקב שינויי הטכנולוגיה בשנים האחרונות, לנוכח ההבנה כיצד עובדים מנועי החיפוש, ולנוכח החשיבות של דירוג האתר במנועי חיפוש אלה. הכלל הפשוט אומר שככל שהאתר ידורג גבוה יותר, כך יזכה למבקרים רבים יותר, היות ובסופו של דבר מעטים הם המחפשים המגיעים לדף השני של תוצאות החיפוש בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר), שלא לדבר על הדף השלישי, הרביעי או השמיני.

 

אופטימיזציה של אתרים כתהליך מורכב

חשוב להבין, כי אופטימיזציה היא תהליך מורכב, שתוצאותיו אינן מיידיות, כי אם נבנות לאורך זמן, בין השאר היות וזיהוי האתרים על ידי מנועי החיפוש (המבוצע על ידי עכבישים, הקרויים spiders) מבוצע רק אחת לכמה לילות, שאז ייבדק שוב האתר ויבוצע דירוגו מחדש. חשוב גם להבין שמנועי החיפוש מעדכנים תדירות את האלגוריתמים לפיהם הם פועלים, או במילים אחרות – קידום אתרים (או SEO ) הוא לעיתים קרובות מצב של ריצה אחרי הזנב...

 

אופטימיזציה לפי נושאים – באילו תחומים היא מבוצעת ?

1. מטה טאגים – הוספת מטה טאגים לאתר תעלה משמעותית את הדירוג שלו במנועי החיפוש. במטה טאגים יש לכלול את שם האתר ותיאורו, וכן מילות מפתח בהן עוסק האתר. בסעיף זה יש לכלול את ביטויי המפתח על פיהם מקודם האתר, ולא לכלול מילים שאינן מופיעות בתוכן האתר עצמו.

2. כותרות הדפים באתר – על מנת שאתר יהיה אופטימאלי למנועי החיפוש, עליו להכיל כותרות מדורגות, כלומר בדרגות h1, h2, h3 (בשפת HTML). כותרת ראשית (h1) יכולה להופיע פעם אחת בלבד בדף, רצוי שתופיע בראשו, ועל מנת שתהליך קידום אתרים יצליח, חייבת הכותרת הראשית להכיל את ביטויי המפתח לקידום.

3. שילוב ביטויי מפתח בתוכן האתר – בשיטה זו משולבות מילות המפתח שנבחרו לקידום האתר בתוך הטקסט המופיע בדפים – יש לשלב את המילים בחוכמה, לא להגזים, אולם גם לא להפחית. כמות החזרות הנדרשת עבור מילות המפתח היא כמות משתנה, ורצוי שתיקבע על ידי מומחה SEO שיוכל להדריך כיצד לבצע את השילוב בצורה נכונה. על מנת להשיג אפקטיביות, רצוי שביטויי המפתח יופיעו גם בכותרות המשניות של הטקסט.

4. גרפיקה ותמונות – בעת שילובן בדף יש לזכור כי מנועי החיפוש לא מסוגלים להבין או לקרוא מה יש בתמונה, כי אם להסתפק בהבנה כי באותו דף משולבות תמונות וסרטים. כך גם לגבי סרטוני פלאש – גוגל מבין כי הדף מכיל את אובייקט הפלאש, אולם אינו מסוגל להבין את תוכנו, לפיכך אין טעם לשלב את ביטויי המפתח בתוך הפלאש – גוגל לא יבין אותם והן לא תתרומנה לקידום האתר במאומה. ניתן להשתמש בתמונות לצורך קידום אתרים באמצעות הוספת הטאג alt בהן, שם ניתן לכתוב את תיאור התמונה, ולציין את ביטויי המפתח באותו תוכן. את זה גוגל כן מסוגל להבין, ולהסתמך על ביטויי המפתח לקידום האתר.

5. שמות קבצים ושמות הדפים באתר – במידת האפשר, רצוי לשלב את ביטויי המפתח בשמות דפי האתר ובשמות הקבצים של דפי האתר.

« מערכת ניהול תוכן לאתרים בחירת ביטויי מפתח »