KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

החלפות קישורים

קשר אלי ואקשר אליך – על החלפת קישורים אפקטיבית

Page Rank הוא מדד הניתן לאתרים על ידי גוגל ומנועי חיפוש אחרים, והקובע את דירוג האתר. אחד הפרמטרים המשמשים בקביעת ה PR הוא כמות הקישורים החיצוניים של אתרים אחרים אל האתר המקודם, שכן כל קישור שכזה מהווה הצבעת אמון של אתרים אחרים באותו אתר, והצבעה על הרלוונטיות שלו. ככל שיותר אתרים חיצוניים יצביעו אל האתר המקודם, ה PR שלו יהיה גבוה יותר ותהליך קידום אתרים הנעשה עבורו יהיה אפקטיבי ומוצלח יותר.

 

על היתרונות שבהחלפת קישורים

  1. 1. היתרון הראשון נדון לעיל – ככל שיותר אתרים יצביעו את האתר המקודם, כך הוא יזכה לדירוג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.
  2.  
  3. 2. החלפת קישורים מביאה להגברת המודעות של גולשים אל האתר – גם אם הם הגיעו לאתרים אחרים, יתכן וימצאו תועלת באתר שלך, לפיכך הצבעה אליו תגדיל את התנועה באתר, תגביר את הנגישות, ותפתח את האתר ללקוחות פוטנציאלים נוספים. לחלוטין החלום הרטוב של כל בעל אתר באשר הוא.
  4.  
  5. 3. שיתוף פעולה עם מתחרים, שהלא ידוע כי ביחד ניתן להצליח יותר מאשר לבד, מה גם שיתכן ואתרים מהווים מוצרים משלימים האחד עבור השני, לפיכך החלפת קישורים ביניהם היא יתרון שיווקי משמעותי ומובן.

 

מהם סוגי הקישורים הקיימים ?

  1. 1. קישור דו צדדי – "הפנה אלי ואפנה אליך", או במילים אחרות – החלפת קישורים קלאסית. אתר א' מפנה לאתר ב', ובתמורה אתר ב' מפנה את גולשיו לאתר א'. על אף פשטותו, מדובר בהחלפת קישורים מהסוג המסוכן שגוגל לא אוהב, מהסיבה הפשוטה שהוא לא מאמין להם, וחושד כי מדובר פה אכן בטרייד אין של קישורים, שפרט לרצון לקדם את שני האתרים בדירוג, אין להם שום מטרה אחרת (וכשגוגל חושד באפשרות זו, הוא עלול לפגוע בדירוג האתרים באופן משמעותי). לפיכך, את הקישור הדו צדדי יש לבצע בזהירות רבה מאוד, למול אתרים רלוונטיים בלבד, העוסקים בנושאים דומים לנושא האתר. אפשרות נוספת היא לכלול בלוג באתר, ולהפנות ממנו לבלוג של אתרים משלימים, זאת לנוכח העובדה כי מנוע החיפוש גוגל אוהב מאוד קישורים מסוג אלה, המשתייכים לעולם הקישורים החברתיים.
  2.  
  3. 2. קישור חד צדדי – קישור חיצוני מאתר כלשהו אל האתר שלכם, מבלי שהאתר שלכם מכיל קישור אליו בחזרה. אלה הם הקישורים האיכותיים ביותר בעיני מנועי החיפוש, היות והם מעידים על הצבעת אמון אמיתית באתר שלכם, ללא קישור בתמורה לצורכי קידום אתרים .

 

על קישורים איכותיים ועל זיהוי אתרים פוטנציאלים ליצירת קישורים חדשים

שאלת כמות הקישורים הנדרשת בתוך אתר היא שאלה חשובה. כיום ההערכה היא כי גוגל ומנועי חיפוש אחרים מעדיפים איכות על פני כמות, כלומר – עדיפים 20 קישורים איכותיים בתוך אתר, על פני 200 קישורים שאינם איכותיים – כלומר קישורים דו צדדים, קישורים מאתרים שאינם מוכרים, או קישורים מאתרים שמזוהים כאתרי קישורים חיצוניים לצורכי קידום אתרים בלבד.

אחד האתגרים העומדים בפני מנהליו של אתר מסוים, הוא מציאת האתרים הקשורים אליו, היכולים לשמש כמועמדים להחלפת קישורים אפקטיבית. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות כלי Google Alert, המאפשר לזהות אתרים חדשים העונים על אותם ביטויי מפתח שכולל האתר שלכם, ברגע שאותם אתרים נכללים בתוך 50 האתרים המתאימים ביותר לתוצאות החיפוש אותם ביטויי מפתח. בצורה זו ניתן להגיע אל מנהלי האתר הרלוונטי (והאיכותי, שהרי הוא נמנה על 50 האתרים הרלוונטיים ביותר לאותו ביטוי), ולהציע להחליף עימו קישורים בצורה אפקטיבית שתעלה את דירוג שני האתרים.

«  קישורים פנימיים או ניווט באתר מעקב סטטיסטי »